Sziasztok!
Rashanan-t is sikerült legyőznünk. Eleinte 4 healer-es felállással próbálkoztunk, ám következő alkalmakra 5 healre váltottunk. Elég sok a kikerülhetetlen sebzés, a dps check meg így is meg van, szóval nincs értleme kínozni saját játékosainkat. A progress eleje, talán ebből is kifolyólag, picit döcögősebben indult. Másik oknak én azt gondolnám, hogy sokan alábecsülték ezt a boss-t és azt hitték, hogy olyan nehézségű lesz mythicen is, mint HC-n. Semmiképpen sem nevezném nehéznek, de azért az előbbi 3-ból kiindulva meglepetésként érheti az embert. Miután mindenki összerakta fejben, hogy mik a fight nehézpontjai és mire kell ügyelni és persze megvették páran az új AH-s mount-ot, azután hamarosan meg is öltük. Én szerintem a mount lehet a fő oka.
Boss környezet 2/5
Egy híd a már eddig megszokott szürke árnyalattal és aranyréz motívumokkal. A háttérben és, ha lenézünk a mélységben, Azj’kahet türkizes világítását láthatjuk. Sajnos ide nem kerültek olyan háttérelemek, mint Sikranhoz, amik a monotonitást kicsit megtörnék. Ha közelebbről végignézünk a tájon, akkor persze elég szépen kidolgozottnak tűnik, de normál játék során ez rejtve marad előlünk. Sajnos a híd közepén lévő lyukat úgy érzem csak a fight miatt helyezték oda, nem igazán illik az architektúrába.
- Boss kinézet 2/5
Egy bogár és denevér keresztezése jut róla eszembe. Elvileg Ansurek Királynő kísérletei eredményeként jött létre. Ennél azért szörnyűbbet is össze tudtak volna hozni véleményem szerint a készítői. Van egy túlméretezett fullánkos farka és nevetségesen apró szárnyai meg kis sörénye. Egyéb feltűnő tulajdonsága nincs is neki. Ez a kiméra szerű lény abszolút semleges érzéssel tölt el a kinézetét illetően, nem rossz, de nem is egyedi. A hangja kicsit furcsa, a dungeon journal szerint egy nőstény egyedről van szó, a hangja alapján biztosan nem erre tippeltem volna. A szövegek ugyan semmi extrák, de azért illenek a fighthoz. Külön jó, hogy Rashanan-nal már a sztori során többször és több kontextusban is összefutottunk.
- Effektek 3/10
Nagyjából hasonló minőségben, mint Ulgrax effektjei, csak innen hiányoznak a void képességek. Végtére is ez is egy nerubian, úgyhogy ebben nincs semmi meglepő. Szerintem nagyot ütött volna, ha mythicre bekerül ide is egy void hatású képesség, utalva a boss háttértörténetére. A savhullám effektet szeretném egyedül kiemelni, így hirtelen nem emlékszem a játékban más ilyen kinézettel bíró képességre. Az, hogy az erős színű résztől a halvány felé indul ki a hullám, azt jól látható, elegáns megoldásnak gondolom. Ezen kívül minden más effekt is jól látható, kinézetre semmi extrák. A kis addok ugyancsak.
- Boss design 8/15
Tankként egyedül a swap mechanikára kell figyelni jobban, akkor is csak azért, mert szerintem az 1-1 stack elosztás nem is volt eredetileg cél a készítők részéről. Nem annyira intuitív, hogy az első cast közben kell tauntolni, utána már nem jó. De mivel könnyebb így, ezért így csináljuk. Ezen kívül tankoknak semmi más dolguk nincs. A tank dot-ot gyengíteném és esetleg bele vettem volna őket is a háló összekötésbe, picit megfűszerezve a dolgot. A dottal igazából elég sok tank class nem igazán tud mit tenni, inkább healereknek szól ez is. Heal szempontból, hogy 5-tel érdemes nekiindulni rögtön világos, hogy nem unatkoznak. Kell spot heal, összeállós heal, mozgás közben heal, van itt minden. Az új mechanikákkal nem vagyok túlzottan megelégedve. Mint fentebb írtam én inkább egy teljesen új void képességet raktam volna bele a fightba az összekötés, +1 hullám, meg frontal helyett. Közepesen kialakított fightról van szó, a mechanikák egyenként abszolút nem nehezek, inkább akkor lehet kisebb probléma, amikor egyszerre több minden történik, de ekkor sem a jól végrehajtás a nehéz, hanem inkább a sok sebzés kezelése egyszerre. Picit úgy érzem, hogy egy jó healer csapat ezt a fightot önmagukban meg bírják oldani, a mechanikák pontos kezelése másodlagos. Nyilván létezik one-shot képesség amiben meg lehet halni, de csak valaki hatalmas hibájából fordul elő és olyan könnyen elkerülhető, hogy nem is érdemes róla szót ejteni. A mozgás az egész összecsapás esszenciája, minden mechanikát ezzel meg lehet oldani. A kis addok nem sok vizet zavarnak. Pozitívumnak merem felhozni, hogy a boss 60% HP-ról indul így picit érdekesebbé téve az összecsapást. Az execute classok nagyon otthon érezhetik magukat, a Hunter buffot meg feleslegesség teszi.
- Élvezet 5/10
Én nem különösebben izgalmas fightként éltem meg, de előre meghatározott futáson, tauntoláson és def cd-ken kívül csak állok a boss előtt és ütöm. Számomra kb. minden pull ugyanaz. Akkor van pici izgalom, ha netán elrontjuk a swapot. Healerként izgalmasabb lehet, ide már érdemes beosztani a cd-ket is. A DPS-re kiosztott mechanikák megtörik számukra a monotonitást. Az, hogy állandóan a boss után kell rohangálni a tolókocsis classoknak elég frusztráló lehet. Összességében vannak pillanatai a fightnak, de nem bánom, ha véget ér. Tudom nem igazából része a fightnak de meg kell említenem, hogy a boss előtti trash mennyiség borzasztó unalmas és sok, teljesen letör belőlem minden lelkesedést. Blizzard elfelejtehtné már a több perces trash fightokat. Egyszerűen én még nem találkoztam olyan emberrel aki ezt élvezné.
- Nehézség 5/5
A nehézség 4. boss révén azt mondom, hogy korrekt, ezt jól eltalálták. A raid első részének lezárójaként teljesen helyén van. Az előzőekhez képest nehezebb, a rá következő elágazó útvonalakhoz képest jóval könnyebb. Ez a boss gearrel és a kétheti %-os buffokkal tovább fog egyszerűsödni. Sokan már amúgy is csak 4 healezik.
Összességében erre az összecsapásra 5/10, azaz KÖZEPES értékelést adok. Közepes boss, közepesen kitalált és közepesen fun mechanikákkal a híd és a raid közepén. A középszerűség definiciója. A boss-t október 22-én öltük meg 68. próbálkozásra realm #47.-ként. A boss-t 2 tankkal 5 healerrel és 13 darab dps-el öltük meg, melyből 9 melee 4 ranged. Átlag ilvl-ünk 625.2 volt.