Sziasztok!
Nem meglepően Sikran, Captain of the Sureki is meghalt. Ezt azért írom, mert aki az első 2 boss-on túl jut, ami önmagában sem egy kiemelkedő teljesítmény, az szinte biztosan le bírja győzni ezt is. Néhány pull belerázódás után, ahol megtapasztaltuk a mechanikákat és változásokat teljesen triviális összecsapásként éltük meg. Olyan jelentéktelen boss és olyan gyorsan halt meg, hogy a progress-t már el is felejtettem és így nem is tudok többet írni róla. Ugyan emiatt poszt sem készült róla ezidáig, holott már vagy két hete túljutottunk rajta.
Boss környezet 4/5
Megint egy platformon játszódó összecsapás. Maga a platform nem rossz, semmi extra, hasonló Ulgrax játékteréhez. Szürke alap bronz színű motívumokkal. A háttér elegáns kék panelekkel van kiegészítve, amik, mint zászlók borulnak a játéktér köré, szépen harmonizálva a messzi táj türkizes derengésével. Összességében szép látványt nyújt.
Boss kinézet 4/5
Szépen összerakott boss-ról van szó, sajnos a méretéből adódóan az apróbb részletek elvesznek. Messziről a void kék csillogás és arany páncélzat vehető ki a legjobban. Modell tekintetében egy egyszerű ascended forma, de ezzel semmi baj nincsen, végül is erről szól a patch, most újdonság. Közelebbről megvizsgálva a páncél kialakítása tetszetős, minden szép összhangban van mindennel, különösen tetszik a sisak és fej kialakítása, a 3 darab szempárral és egyedi formákkal. A boss cool faktora elég alacsony, nem emlékszem, hogy a story során bármikor is találkoztunk volna vele. A szövegei semmi különösek, de a „Flesh was made for cutting” mondat, már kezd az idegeimre menni, még így is, hogy nem sok időt töltöttem a boss-szal.
Effektek 9/10
A mechanikák effektjei jól láthatók és egytől egyig szépek. A területet elöntő void zóna az éjjeli égboltra emlékeztet kicsit kékes eltolódással. A fehér pontok pedig csillagokként hatnak. A fight során megjelenő swirly-k egyszerűek, de láthatóak. A Phase Blades, Decimate és Shattering Sweep vonalai és effektjei is void jellemzőkkel bírnak, összességében egyik effektre sem lehet panaszunk. Az adventure guide szerint egy párbajhősről van szó, ehhez igazodva agilisebb animációkat vártam volna, legalább a tank combo során ne a gagyi auto attack lenne. Dehát az animálás drága mulatság.
Boss design 13/15
Nehéz ezt úgy értékelni, hogy a nehézséget nem veszem számításba. Elsősorban mi változik? Több fantom és nem rakhatod egymás mellé őket túl közel. Elmegy. A gond vele az, hogy teljesen ugyanaz a fight marad, mint HC-n, ugyanúgy játszod, semmi újat nem kell csinálni, a változások nem befolyásolnak kb. semmit. Nyilván a boss-nak több életereje van, több a fantom, így a terület is jobban fogy. Én a rohamosabban fogyó játéktér helyett inkább a precizitásra helyeztem volna a hangsúlyt. A Decimate vonalak még mindig olyan vastagok, hogy bőven el tudsz vele találni több fantomot is, még ha kedvezőtlen szögből is kell célozni. Mindez ellenére jól kitalált fightról beszélhetünk erős alappal, a fő mechanikák összefüggenek egymással és egymásra épülnek. Egy korábbi hiba jelentős hatással van a soron következő képességekre, ám minden kijavítható és a pull megmenthető. Kedvelem, ha egy apró rontás megnehezíti a dolgunkat, de még nem instant wipe.
Élvezet 5/10
Tankként különösen unalmas. Heal részről nem ismerem. DPS-ként csak HC-n próbáltam. Ezen tapasztalatok alapján kapta a fenti pontot. Annak ellenére, hogy a boss mechanikák jól ki vannak találva egyiket se mondanám túl élvezetesnek. Talán a Decimate vonalakkal, ha egy jó szögből el tudod találni a fantomokat az adhat egy kis sikerélményt. Negatívumot sem tudok nagyon mondani, nyilván melee-ként, ha nincs uptime-od a bosson az nem jó érzés, de egyik mechanika végrehajtása sem kellemetlen vagy túl bosszantó.
Nehézség 1/5
Ez ami a boss-nak elrontója. Egyszerűen 3. boss-hoz képest túl könnyű, tekintve, hogy az előző kettő szerintem igazából ennél nehezebb. Mechanikák faék egyszerűek, ami nem gond, de még DPS check sincs igazán emellett. A hely még pár halottal a fight alatt és hely min-maxolás nélkül sem fogy el teljesen. Ha nem hibázol nagyot, mondjuk 3-szor kapsz charge vagy Decimate sebzést, akkor igazából semmi nem öl meg rögtön. Szerintem aki elrontja a dolgot, legalább az halált érdemel (ingame természetesen 😀 ). Ha a te fantomod közel került a másikéhoz, haljatok meg mindketten. Nem találtál el Decimate-el egy fantomot se, mert éppen DPS-elsz és a raiden húzod keresztül? Neked ott vége. Healelni sem gondolom, hogy túl nehéz lenne, a CD-k beosztása nélkül is simán ölhető. A boss melee hitjei semmik, elég a tank kombóra CD-t nyomni, de ha teljes HP-n vagy még az sem öl meg.
Összességében erre az összecsapásra 7.2/10, azaz JÓ értékelést adok. Egymásra épülő, jól kitalált, de borzasztóan egyszerű és már-már majdnem csak tét nélküli mechanikák. Így érzésre kevesebb pontot érdemelne a boss, de ha belegondolok csak a nehézségéből eredően adnék rosszabbat, az pedig nem lenne igazságos. A boss október 14-én halt meg 11. próbálkozásra Realm #46.-ként. Átlag ilvl-ünk 623 volt. A boss-t 2 tankkal 4 healerrel és 14 darab dps-el öltük meg, melyből 8 melee 6 ranged.