Szevasztok!
A The Dark Phoenix Klán immáron 5/9M, Nymue is meghalt. Eddig jól haladunk. Kis visszatekintéssel kezdenék, mert már jó ideje nem volt bejegyzés a progress-ről. Dec. 3-án kezdtük a Mythic raid-et. Gnarlroot 2. pullra meghalt, az első pull is csak a lag miatt nem lett meg Copium. Igira-n picit több időt töltöttünk, mint kellett volna, Volcoross viszonylag hamar megborult. Council-lal folytattuk, ahol szerencsére szintén nem kellett sok időt eltöltenünk. Így jutottunk el Nymue-ra. Úgy gondoltam pár sorban leírom tapasztalataimat a boss-szal kapcsolatban. Felelősségkizáró nyilatkozatomként megemlítem, hogy szubjektív vélemény következik egy tank szemszögéből.
Nymue, Weaver of the Cycle értékelés:
- Boss környezet: 5/5
Talán a raid legszebb környezete. A szürke talajt bevonó zöld fű és az ezt átszelő kékeszöld vonalak jó harmóniát alkotnak. A boss közvetlen környezete a gyökerekkel is egy szép keretet ad a játéktérnek. A szélen lévő vízesések a természet szimfóniáját tárják elénk folyékony eleganciájukkal, ez mindennemű környezetet kellemesebbé tesz. Sajnos a vízesések kicsit el vannak rejtve előlünk. A játéktér alatt folynak, leginkább csak akkor vesszük őket észre, amikor a platform széléről lenézünk, vagy épp egy wipe miatt le akarunk ugrani.
- Boss kinézete: 3/5
A boss színösszeállítása jó, a formájának kecsessége a természet szépségét tükrözi. Mikor a patch előtt jöttek a datamine-olt boss modellek, azt gondoltam ez lesz az egyik legemlékezetesebb, legszebb boss, amivel találkozunk majd. Most viszont mielőtt nekiálltam ezt leírni és visszagondoltam, hogy hogyan is néz ki Nymue, nem tudtam felidézni. Számomra a probléma, hogy nagyon elveszik a környezetében. Ezen nem segít, hogy teljesen statikus a fight, csak egy oldalát látjuk végig. Az intermission-ös treantok és a Manifested Dream semmi különösek, a Dream színe engem inkább necrolord színskálára emlékeztet, mint az Emerald Dream-ére. A boss cool faktora elég alacsony, nem éreztem, hogy most valami komoly, nehéz ellenfelet győztem volna le. A cool faktorba a megjelenés, lore, szövegek stb. tartozik.
- Effektusok: 7/10
Általánosságban elmondható, hogy esztétikailag szép effektek vannak. A soak-olós virágok (a zöld és piros is) nem túl élénkek, de a talaj szürkeségétől jól eltérnek, ezért jól láthatóak szerintem így is (itt megoszlanak az egyéni vélemények). Ugyanez igaz a térelválasztó vonalakra is. A bossból kijövő Impending Loom vonalak talán lehetnének picit más színűek vagy jobban kivehetőek. Igazából nem okoz túl nagy problémát, ha az ember figyel, akkor lehet őket látni. Meleeben néha elég sok minden eltakarja, de erre majd a mechanikák részben visszatérek. Swirlie-k, intermission-os add-ok effektjei jól láthatóak, viszont semmi extrák. A lábunk alatt életre kelő fű effektje (Inflorescence) viszont szép és jól látható is. Az intermission végén lévő Continuum cast közben történhetett volna valami érdekesebb, mint a mostani, és az új vonalak nagy része is csak úgy a semmiből megjelenik. A top az lett volna, ha a Continuum alatt a fénycsóvák már rajzolják a vonalakat amik következő fázisban lesznek. Szerintem valami ilyesmi lehetett a fejlesztők terve is, csak valamilyen okból nem tudták / akarták teljesen megcsinálni, így csak 1-2 fővonalon van ilyen effekt.
- Boss design: 7/10
Nem rossz. Leegyszerűsítve a vonalak miatt nem mozoghatsz szabadon, a mechanikák meg mozgásra kényszerítenek. Személy szerint soha nem éreztem veszélyesnek a vonalakon átmenni, de szerintem más se nagyon halt meg a raidből ebben a DoT-ban. Talán a sebzés arányon picit változtatnék, ha én terveztem volna a fight-ot. A vonal sebezhetne picit többet, viszont lehetne kevesebb virág soak. Sajnos ez a mechanika nem veszi figyelembe a raid elosztást, ezért muszáj erre a boss-ra elegendő számú ranged karakterrel érkezni. A bomba kivitel típusú mechanikákat sosem tartottam szórakoztatónak főleg melee karakterrel inkább frusztráló. Itt annyi legalább van, hogy közben vonalakat kell kerülgetni, nem csak nézed a boss-t és azon gondolkozol, hogy pörögnek a CD-id te meg nem csinálsz semmit. A stun vonal kerülgetések, habár nem szereti őket se a ranged, se a melee alapvetően nem rosszak. Bajt az okozott párszor számomra, hogy egyéb modellek, effektek miatt nem lehet látni őket a boss közvetlen közelében. Volt, hogy a vonal szélét 2 db dagadt víziló takarta el. Köszönöm hunterek! Tank sebzés elég jó, inkább periodikus nagy sebzés, mint folyamatos. Az intermission oké, legalább megszakítja a monotonitást. A mythic mechanikák szerintem elég gyengék, mintha nem tudtak volna mit kitalálni. Az új add szerintem nem nagyon illik a képbe, a piros virág meg a soak utáni robbanás nem sok fantáziával bír. Mythicre picit mást vártam, valami olyat, ami csavart visz az egészbe, ehelyett lényegében a meglévő dolgokból kaptunk többet.
- Élvezeti érték, avagy „fun”: 7/10
Pozitívumok:
Mindig van mit csinálni, még tankkal is be tudok segíteni.
Tank sebzésre fel lehet készülni, be lehet osztani a CD-ket.
A stun vonalak tényleges veszélyt jelentenek. Tankkal is, ha hibázol és nem vagy DK, csak a gyógyítok / palák tudnak megmenteni.
Intermission-ök miatt nem laposodik el, nem lesz unalmas.
Igaz már erre kapott pontozást, de mégis nagy ráhatással van az élvezeti értékre a megjelenés, ami gigantikus felfele mutató hüvelykujj.Negatívumok:
A bombás és stun vonalas mechanikák inkább idegesítőek, mint fun-ok.
A csapatok elosztása, ha változik a raid összeállítás viszonylag sok előkészületet igényel.
Unalmas intermission és mythic mechanikák. - Nehézség: 6/10
Amirdrassilban 9 boss van, viszont mivel 2-2-t párhuzamosan lehet ölni, ezért én a raid-et 7 nehézségi szintre osztanám. Ideális esetben a párhuzamosan ölhető boss-ok nehézsége egyenlő. Nymue ezen rangsor szerint 5/7 kéne legyen nehézségben. Nos sajnos ezt nem éreztem. Túl könnyűnek találtam személy szerint, ahhoz képest, hogy végső megpróbáltatása lenne az egyik szárnynak. Én a térelválasztó vonalakon meg az intermission-ös treantokon nehezítettem volna még egy picit.
Összességében erre az összecsapásra 7/10, azaz JÓ értékelést adok. A boss január 16-án halt meg 32. próbálkozásra. Az átlag ilvl-ünk 484,3 volt. Az összeállításban szerepelt 2 db tank 5 db healer és 13 db DPS, ebből 7 db melee, 6 db ranged.
Hamarosan kill videót is láthattok majd.