Sziasztok!
Mi az utóbbiakban a The Dark Phoenix klánban rákaptunk nagyon a régi filmklasszikusok felidézésére, ennek megfelelően el is játszottuk magunk között a „Dupla vagy semmi” című vígjáték adaptációját a játék keretein belül. Első Mythic raid napunkon egy boss-t sem sikerült megölni, a másodikon mindjárt kettőt is, tehát a téma helyénvaló. A (tragi?)komédiát a progress szolgáltatta az előforduló szerencsétlenkedésekkel. De ahogy egy jó filmhez illik, az elején még olykor bosszankodunk a hőseink ügyetlenségén, de a végén minden jóra fordul, és rádöbbenünk, hogy végig jól szórakoztunk. Mielőtt túl messzire mennénk az analógiával és mélyebben belegondolva ráébrednénk, hogy miért nem működik, jobb lesz, ha röviden összefoglalva leírom a szezon eddigi történéseit. Szerencsére ebben a szezonban is volt annyi aktív játékosunk, hogy a raidelést 2 majdnem teli csapattal kezdhettük el Normal és Heroic szinten. A normal raid szóra sem érdemes, hamar túl tettük magunkat rajta. Heroicon is egyedül Ovi’nax és Ansurek progress vett el picit több időt. A kukacot külön is, a pókot végül csak a kettő raid csapatból összevont játékosokkal sikerült legyűrnünk. Meggyőződésem, hogy a külön-külön csapatoknak is sikerült volna, ám már mindenki szerette volna magáénak tudni a curve-öt, ezért a gyorsabb megoldást választottuk. A raid összességében szerintem elég élvezetes, a nehézségek nincsenek jól beállítva. HC első 4 boss nevetségesen könnyű kategória. Hatalmas ugrás Ovi’nax, két lépés vissza Ky’veza, egy lépés előre Silken Court, majd megint egy ugrás Ansurek. Szóval számomra eléggé összevisszának tűnt. Na de sebaj a lényeg úgy is a Mythic. HC probálkozásaink száma: Ulgrax 1, Bloodbound 13, Sikran 3, Rasha’nan 4, Ovi’nax 50, Ky’veza 3, Silken Court 16, Ansurek 120. A klános AOTC achievement Szeptember 30-án villant fel, a progressünk 3. hetében. A mythic raid-et reclear után, Október 3-án kezdtük el, egy fél raid nappal. Ulgrax és Bloodbound Horror Október 8-án halt meg. Sajnos Ulgrax killen én kispadon voltam, így a fele progressről lemaradtam, de azt gondolom összességében nem nehéz boss-ok. Szokás szerint Tank POV értékelés alább következik:
Ulgrax the Devourer
- Boss környezet: 3/5
Erről sok mindent nem lehet elmondani, a játéktér elég unalmas, fakó platform néhány motívummal. Úgy érzem ebből többet is ki lehetett volna hozni, de lehet úgy gondolták, hogy az a játék rovására menne. A körítés már egy fokkal jobb, sajnos a fight alatt sokat nem fogsz észrevenni belőle, mert a pókhálók miatt valószínűleg lefele nézel valamilyen szögből végig. A környezet azért szebb, végülis Azj-Kahet-et lehet látni. A távolból, mintha egy arénában lennénk a királynő és katonái tekintenek le ránk. Tudtátok, hogy itt van Rasha’nan is? Az ő mérge tépi el a platformunkat tartó hálót a fight végén.
The Bloodbound Horror
- Boss környezet: 5/5
Nincs semmi kifogásom, a háttér történetnek abszolút megfelel. Az Old God vérből előbukkanó lényről van szó, abszolút hozzáillő környezetben. A textúrák és környezeti tárgyak Old God stílusúak mind formában, mind színben. A tócsák is mint állott, sűrű vér alól tetszik át a halovány fény.
- Boss kinézet: 2/5
Eh. Már millió ilyen modellt láttunk. Picit fel van turbózva azért, de annyira nem, hogy nagyon megkülönböztethető legyen a többitől. Végülis a háttér történettel koherens, egy void szörny rovar jegyekkel. Szerintem jobb lett volna, ha inkább egy rovart csinálnak void jegyekkel. Első boss, megértem, hogy erre nem érdemes nagy erőforrásokat ráfordítani. Cool faktora alacsony, szövegei elcsépeltek, megint az éhes buta szörny. Az addok is ugyanígy semmi különösek.
- Boss kinézet: 3/5
Semmi különös, ám nem is rossz. A környezetével szépen összhangban van, háttér sztorijával is. Végülis a boss nem is igazán a fight lényegi része, ehhez abszolút illik, hogy nincs túlcsicsázva, de mindemelett könnyen kivehető épp melyik irányba néz. Cool effektje az Old God hatás miatt elég jó, viszont mindenképp minusz, hogy semmi hangja nincs a boss-nak. Egy-két tébolyító suttogás a vér hatására szerintem nagyot dobna rajta. Az addok semmi különösek, újrahasznált modellek.
- Effektek: 5/10
Elég jól láthatóak. Van, aki panaszkodott, hogy nem látja a charge-ot meg a lila körök szélét. Hát én nem tudom, engem sosem lepett meg, hogy eltalált egy mechanika, eltérő beállítások eltérő eredményekkel járhatnak. Soak és boss alatti körök kontúrosak. A hálók effektje nagyon gagyi, de azért látható. A charge szerintem szépen néz ki. A boss eltűnésekor és felbukkanásakor megjelenő void effektek jók. Az addokat spawn-oló tojás(?)ok nevetségesek, azért ennél többet várok. Az addok háton fekve törnek elő, de néha bugosak és mielőtt felfordulnának már csúszkálnak. Szerencsére a charge-ra kell figyelni és ezek az apróságok már fel sem tűnnek. Minden más effekt semmi különös.
- Effektek: 8/10
Jól néznek ki, jól láthatóak. Kell ennél több? Nem. De nem is tud sokkal többet. Lenyűgözve nem voltam, de korrekt, összhangban van minden mindennel. A játéktér és a sebző tócsa szépen elkülönül egymástól. A mechanikák határai nagyrészt kontúrosak, a feljövő csápok lehetnének picit láthatóbbak, de szerintem nem vészes egyáltalán. A körbe forgó nyaláb abszolút látható, ha belemész az csak saját hibából történhet. Frontal széle nincs túl jól körülhatárolva, de mivel elég széles, így nagy problémát nem okoz. A „lenti” fázis effektje észrevehető, de nem zavaró, picit kifakulnak a színek. Az addok spawn helyei is láthatóak, tényleg nem lehet kifogásunk szerintem.
- Fight design: 3/15
Első boss-tól ugyan mit várunk? Ez a rossz hozzáállás, mert voltak nagyon frappánsak is már ebben a kategóriában, mégis a pontot ennek figyelembe vételével fogja kapni. Igazából a fight elég sokszínű, sok minden történik, de kicsit úgy érzem, hogy nincs összhangban semmi semmivel. Azért történnek a dolgok, hogy történjen valami. Teljesen indokolatlan, disszonáns az egész. Void képességei vannak, de ez phase 1-ben nem látszik, intermission-re meg elkezd a semmiből dimenziót lépni, aztán a void mivoltát ismét teljesen elfelejti. A hálós behúzás miért nem egy void örvény pl.? A void-bogár kombinációt én úgy oldottam volna meg inkább, hogy bogaras képességek void fűszerrel, nem egyszer bogár egyszer void. Phase 1 tankként borzasztóan unalmas, inkább megyek én is soak-olni csak kelljen már valamit csinálni. Jobb lenne, ha egy ideig a healing taken debuffal kéne tankolni, talán picit izgalmasabb lenne. Pókhálókat kell kikerülni, ám legyen. Ha nem lehetne ilyen-olyan immune-al soak-olni őket, nagyobb teret kapna a savas kör, de így igazából sok nem múlik rajta. A húzás ötlet oké, a mythic variáció nem sokat változtat rajta. Intermission szimpla dodge és mass add cleave. A boss etetés borzalmas, az hogy külön ki kelljen target-elni a boss-t és csak úgy lehessen etetni (jó tudom makróval megoldható de akkor is) az Blizzard részéről hatalmas inkompetencia. Ha azért mert máshogy nem bírták megoldani, akkor azért, ha pedig ezt gondolják „fun” nehezítésnek, akkor meg azért.
- Fight design: 14/15
Klasszikus csapat felezős, mechanika váltogatós fight. A csapat felének időre kell teljesítenie, egy olyan terepen, ahol mondhatjuk körbe kell menni, de a mozgást egy lézer akadályozza, amit a másik csapat tud irányítani. Két csapat, de mégis összedolgozik, van az egyiknek azonnali hatása a másikra, szuper! Külön tetszik, hogy igazából „fentről” is látod, hogy mi történik „lent”, nem teljesen külön tér a kettő. 3 fajta add típust kell megölni, bármelyiket nem sikerül, az baj. A körbe-körbe rohangálást néha megszakítja egy kifutás, jól keretet adva és elkülönítve a „lemeneteleket”. A mythic változás az nem túl fantáziadús. Az hogy messzebb kell menni az addokért azt megfelelő nehezítésnek érzem, viszont a szétállás nem sok vizet zavar. Sok érdekes mechanika nincs, de nyilván nem lehet mindig olyat csinálni, ami még nem volt, főleg nem egy 2. bossnál. Ennek ellenére jól ki van találva. A mechanikák egyszerűek, de meg van a tétjük.
- Élvezet: 2/10
Phase 1-re mást nem tudok mondani, mint unalmas és bosszantó keveréke. Könnyű mechanikák, amelyek mellett nem tudsz játszani a karaktereddel. Behúzás közben nem tudsz dps-elni, tisztítanod kell a terepet, nem tudsz dps-elni, belementél a hálóba, szintén, más belement, őt kell kiütni, ugyancsak ez. Phase 2-ben az add cleave-et szerintem mindenki szereti, itt azért healelni is kell, egész jó. Az etetés a fentiekben leírtak miatt egy macera. A boss minden egyes rossz tulajdonságát kihangsúlyozza még, hogy akár 8-10 percig is eltart a fight. Egyik legrosszabb, ha nem a legrosszabb első boss, amin játszottam. Sokat nem tudok róla, de azért healer szemszögből talán nem ennyire rossz a helyzet, szerintem ők elég jól ki tudják játszani a class-ukat.
- Élvezet: 8/10
Tankként nem nehéz fight, a cd-ket nem kell másodpercre pontosan beosztani, de a jó pozícionáláson sokminden múlik. A frontal, a beam, az addok. Van dolgod és számít is, hogy mit csinálsz. DPS-ként van single target, add cleave és talán az sem mindegy mikor CD-zel. Ez lehet valakinek hátrány, annak aki csak ungabunga DPS-t akar tolni, valakinek előny, hogy végre gondolkodhat picit, hogyan ossza be a spell-jeit. Ranged-eknek szerintem talán picit túl sok a mozgás, néhány classnak frusztráló lehet. Healként azt gondolom van dolga az embernek, semmiképp sem unatkozik. Pullok után elég sok a várakozás, míg a csapatok eloszlanak, felállnak a helyükre, de sajnos ilyen boss ezzel jár.
- Nehézség: 4/5
A legtöbbeknek a fight legnehezebb része az, hogy az unalomtól ne bambulj el és halj bele valamelyik WASD mechanikába. Healereknek azért dolgozni kell. Tankolásban semmi nehézség nincs. Első bosshoz méltó szerintem.
- Nehézség: 3/5
Egyfelől nem vagyok megelégedve, másrészt végülis 2. bosshoz képest oké. Sajnos könnyebb, mint az első, túl hamar meghal, túl sok mechanika nem számít igazán. A mythices szétállás, ha egymásra állsz véletlen nem öl meg, ha bemegy 1-2 add az is túlélhető. Elég erős def CD-vel még kifutnod sem kell a boss-tól. Bár ez lehet, hogy annak a hibája inkább, hogy overgeared-ek vagyunk már ide. 3 pontot adok, de csak nagyon éppenhogy. Én személy szerint túl könnyűnek érzem.
Összességében erre az összecsapásra 3.8/10, azaz ROSSZ értékelést adok. Unalmas mechanikák, unalmas környezetben, mindez a végtelenségig elhúzva. A boss október 8-án halt meg 20. próbálkozásra Realm #55.-ként. Átlag ilvl-ünk 618,6 volt. A boss-t 2 tankkal 5 healerrel és 13 darab dps-el öltük meg, melyből 8 melee 5 ranged.
Összességében erre az összecsapásra 8.2/10, azaz NAGYON JÓ értékelést adok. Jól átgondolt mechanikák, jól összerakva, kellemes kinézettel párosítva. Sajnálom, hogy 2. boss, picit nehezítve, későbbre helyezve még jobb is lehetett volna. Ennek ellenére elégedett vagyok vele, és a készítőket is dícséret illeti. A boss október 8-án halt meg 15. próbálkozásra Realm #49.-ként. Átlag ilvl-ünk 618,1 volt. A boss-t 2 tankkal, 4 healerrel és 14 dps-el öltük meg, amiből 9 melee 5 ranged játékos volt. A SWAT team tagjai: Negatyve, Molesboom, Tandre, Everast, Hanszel, Justmörk és Szupercápa voltak.